פרויקטי המטרונית במטרופולין חיפה והקריות

  • המטרונית הינה מערך של הסעה מהירה באוטובוסים (BRT) הנוסעים בדרך זכות בלעדית
  • המטרונית יכולה לשנע עד 80 אנשים (כ-8500 אנשים בשעה)
  • המטרונית נעה לרב בנתיב ייעודי בו נוסעים בנוסף אמבולנסים ואוטובוסים עירוניים (ללא מעבר מוניות, קווים בינעירוניים)
  • המטרונית מקבלת העדפה ברמזורים
  • בשנת 2019 המטרונית ביצעה כ 22 מיליון נסיעות


חוצה ישראל הוסמכה לקדם מס' פרויקטי מטרונית חדשים בהיקף ביצוע של כ-5 מיליארד ש"ח:
 

פרויקט מטרונית נווה שאנן יקשר את השכונות הדר והעיר התחתית בחיפה עם שכונת נווה שאנן, הטכניון והמטרופולין כולו.

  

פרויקט מטרונית טירת הכרמל וחיפה מערב הינו אחד השלבים בתהליך הרחבת רשת המטרוניות, מצומת מת"מ לכיוון דרום. 

  

פרויקט מטרונית רחוב התעלה, שאורכו 1.3 ק"מ, הינו שלב ראשון בתהליך ההקמה של קו מטרונית קרית אתא, רחוב התעלה ועוקף מזרחי, שיתפרש על פני 8.5 ק"מ. הקו מהווה חלק מרשת המטרונית בגלעין מטרופולין חיפה.

 

מטרת הפרויקט הינה צמצום עומס התנועה לאורך רכס הכרמל בחיפה, מהאוניברסיטה ועד למרכז הכרמל.

 

פרויקט מטרונית קו 4 יצור חיבור ישיר ומהיר בין הקריות לאזור התעשייה מת"ם, חוף הים, מתחם מסחרי קניון חיפה ומתחם מסחרי גרנד קניון.

 

פרויקט המטרופן מהווה חלק מתכנית אב שמטרתה להתוות רשת שבילי אופניים במטרופולין חיפה. מטרת התכנית היא לעודד שימוש בכלי תחבורה ברי קיימא, למטרות יוממות, כדי לצמצם את עומסי התנועה ואת זיהום האוויר.