פרויקטי המטרונית במטרופולין חיפה והקריות

  • המטרונית עושה שימוש באוטובוסים מפרקיים ארוכים הנעים בנתיבים ייעודיים (במרבית המסלול שלהם) ומקבלים עדיפות ברמזורים
  • לכל אוטובוס במערכת המטרונית תפוסה מרבית של 140 נוסעים.

  • התשלום במטרונית נעשה במכונות כִּרטוס מיוחדות המאפשרות עלייה מהירה של הנוסעים בתחנות.
  • המטרונית נעה לרב בנתיב ייעודי בו נוסעים בנוסף אמבולנסים ואוטובוסים עירוניים (ללא מעבר מוניות, קווים בינעירוניים)
  • כיום שלושה קווים מסיעים ביום כ-80,000 אנשים
  • בשנת 2019 המטרונית ביצעה כ 22 מיליון נסיעות


חוצה ישראל הוסמכה לקדם מס' פרויקטי מטרונית חדשים בהיקף ביצוע צפוי של כ-5 מיליארד ש"ח

רשת המטרוניות מצומת מת"ם דרומה תורחב באמצעות שתי שלוחות – לטירת הכרמל ולדרום מערב חיפה.

פרויקט זה מהווה השלמה למערך התחבורתי העתידי באזור הקריות, כך שבסיום העבודות תחובר התשתית הנ"ל, באורך כ- 8.5 ק"מ, לתשתית קיימת היום ובה יופעל קו מטרונית באורך 16 ק"מ.

מטרופן היא רשת שבילי אופניים שתוקם במטרופולין חיפה כדי לעודד שימוש בכלי תחבורה בני קיימה – אופניים וכלים חשמליים שמהירותם עד 25 קמ"ש, במטרה לצמצם את עומסי התנועה ואת זיהום האוויר.

קו  זה יקשר את שכונת הדר ואת העיר התחתית בחיפה לשכונת נווה שאנן ולטכניון.

מטרת הפרויקט הינה צמצום עומס התנועה לאורך רכס הכרמל בחיפה, מהאוניברסיטה ועד למרכז הכרמל.
קו זה של המטרונית נועד לחבר את שני מוקדי התחבורה של מטרופולין חיפה – מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל – באמצעות קו מטרונית שעובר במנהרות הכרמל.