לזכרם

ראובן לבאון ז"ל

ביום 4 לחודש יולי 2018 (כא בתמוז) הלך לעולמו ראובן לבאון ששירת בחברה 24 שנים מתוכן 7 שנים כמנכ"ל ו - 17 שנים כמהנדס הראשי.

ראובן הצטרף לחברה עם הקמתה לאחר שירות ארוך במערך הבינוי של צה"ל ובמשך מספר שנים  כמפקד מרכז בינוי. ביד רמה ותכנון מדוקדק ויצירתי הוביל ראובן את הקמתו וסלילתו של כביש 6 - פרויקט התשתית המורכב ביותר שבוצע עד כה במדינת ישראל.

ראובן היה מהנדס מוכשר חדור באהבת הארץ ובעל רגישות גבוהה להיבטים סביבתיים ושמירה על ערכי הנוף. מתוך גישה זו הונהגו בפרוייקט זה מס חידושים אשר לא היו נהוגים עד אז, כגון: סלילת הנתיבים החיצוניים ברצועת הכביש לפני סלילת הפנימיים יותר, כדי לצמצם את היקף העבודות וההשפעה על הסביבה, או הקמת מעברים המיועדים לבעלי חיים, מעל הכביש או מתחתיו ובכך שמירה על הסביבה הטבעית ומינימום פגיעה בבתי הגידול לאורכה של הארץ.

בפרויקט כביש 6 קבע ראובן סטנדרטים חדשים לכבישים בארץ בכלל ולתוכניות סטאטוטוריות בפרט. 

בראשותו של ראובן הובילה החברה את פרוייקטי הזכיינות הגדולים ביותר בתחום התחבורה וקנתה לעצמה שם מוביל כמומחית בתחום זה. ראובן הוביל את החברה למימוש יעדיה ולהשגתם בהצלחה מרובה תוך שהוא משקיע ימים כלילות ליצירת הבנה ושיתוף פעולה פורה עם משרדי הממשלה מחד ונציגי הזכיינים מאידך.

אנו מוקירים את ראובן על תרומתו רבת השנים לעיצוב פני התשתיות בישראל ולבנייתה של החברה.

יהי זכרו ברוך!

הספד – יו"ר הדירקטוריון מר חוסאם בשארה

 

 

מבחר ראיונות וציוני דרך:

האיש והכביש - הארץ

ראיון פרישה - דה מארקר

אות יקיר התכנון של אגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות

הארכת כביש 6 צפונה - ראיון עם ראובן לבאון

 

 

יהודה כהן ז"ל

ביום 29 לחודש אפריל 2019 (כ"ד בניסן) הלך לעולמו יהודה כהן, מייסד ומנכ"ל החברה בשנים  1993-2010. יהודה מונה למנכ"ל

החברה  לאחר שכיהן מספר שנים כמנכ"ל מע"צ ולאחר שירות צבאי מפואר אותו סיים כקצין הנדסה ראשי, בדרגת תת אלוף.

יהודה מונה למנכ"ל החברה עם הווסדה במטרה לקדם ולתכנן את הפרוייקט הלאומי לחיבור קצוות הארץ- "כביש חוצה ישראל".

החברה בראשותו הייתה אחראית לתכנון הכביש, טיפלה באישורים הסטטוטוריים איתרה וגיבשה דרכי הפעלה לכביש, לרבות שיטות מימון באמצעות גורמים פרטיים וממקורות חיצוניים לתקציב המדינה. בתקופת כהונתו כמנכ"ל טיפלה וקידמה החברה תכנון ואישור סטטוטורי של 90 ק"מ מתוואי הכביש, והובילה חקיקה של שני חוקים מכוננים בתולדות הכביש: חוק העוסק בהפקעת הקרקעות ותשלום הפיצויים עבורן וחוק כביש אגרה. עוד בתקופה זו סיימה החברה את הליך המכרז הבינלאומי לבניית הכביש ככביש אגרה, בו השתתפו חברות בינלאומיות וישראליות.בהמשך הדרך קידם יהודה את הקמת הקטעים הדרומיים של הכביש בביצוע תקציבי.

יהודה היה איש חזון, מנהיג כריזמטי, לוחם אמיץ ואוהב אדם.

אנו מוקירים אותו על תרומתו רבת השנים לעיצוב פני התשתיות בישראל ולבנייתה של החברה.

הספד - שולמית מלכא, מזכיר החברה אשר עבדה לצד יהודה ז"ל לאורך כהנותו