חברת כביש חוצה ישראל רשות ממונה למיזמים מנהרות הכרמל כביש 6 הנתיב המהיר
 
 
 
חפש
 
 
 
 
 
 
 
 
מפת מחלפים
 
 
 
 

מקטע חדש לנוסעים בכביש 6 צפונה - מתל קשיש למחלף סומך

 

ביום 29.3.19 נפתח  לתנועה מקטע חדש של כביש 6 ממחלף תל קשיש למחלף סומך. אורך המקטע כ 16 ק"מ והוא כולל נסיעה בשתי מינהרות רכסים ואיבטין (שני נתיבים לכל כיוון) – באורך כולל של כ 3 ק"מ, מעבר במחלף משולב – שער העמקים ומעבר במחלף גבעת אלונים המקשר אל כביש  70, בואך סומך.למפת המקטע

מקטע זה מצטרף אל המקטע הראשון שנפתח בחודש נובמבר 18 מיקנעם למחלף תל קשיש ושניהם יחדיו מאריכים את כביש 6 צפונה בכ- 21 ק"מ.

עם פתיחת המקטע החדש ניתן לנסוע  בכביש 6  לאורך של כ - 188 ק"מ מבאר שבע ועד לצומת סומך - ללא רמזורים!

 

האם זהו כביש אגרה?

שני המקטעים החדשים שנפתחו מנוהלים ע"י חברת חברת 6 חוצה צפון בע"מ ומיום הפתיחה לתנועה הנסיעה בהם מחויבת בתשלום אגרה לזכיין זה, רק בקטעי המינהרות. שאר חלקי הכביש פתוחים לתנועה ללא חיוב כספי.

מנויי כביש 6 במקטע המרכזי (שורק עין תות) לקוחות הזכיין "דרך ארץ", לא ייחשבו כמנויים של חברת 6 חוצה צפון בע"מ, אלא אם יירשמו במיוחד ובאופן נפרד כמנויים לזיכיון זה. 

מובהר כי אין חובת רישום מוקדם וניתן לעשות שימוש בקטעי הכביש החדשים של 6 צפון כנוסע מזדמן ולקבל את החשבון לתשלום לכתובת בעל הרכב, הרשומה במשרד הרישוי.

עם זאת, הרישום כמנוי הוא ללא עלות והמנויים פטורים מתשלום דמי גביה (תוספת תשלום למי שאינו מנוי בשל הצורך באיתור בעל הרכב). הרישום כמנוי מאפשר משלוח החשבונית לכתובת על פי בחירתכם ומסייע בביצוע תשלום במועד.

לקבלת פרטים ורישום אצל הזכיין לחץ

 

אתגר הנדסי מורכב

הארכת כביש 6 צפונה הוותה פרויקט מורכב ורווי אתגרים הנדסיים וסביבתיים אשר ארך כשלוש שנים לבצעו. בסך הכל נסללו כ21 ק"מ כביש מהיר, ניכרו  3 מנהרות כפולות: יקנעם, רכסים ואיבטין, באורך כולל של 9.4 ק"מ ונבנו שני מגה מחלפים:  תל קשיש ושער העמקים.

בנוסף כלל הפרוייקט גם את בניית גשר הויאדוקט וגשר אוסם, 8 מעברים תת קרקעיים, הטמעה מיטבית של מחלף תל - קשיש בנוף, הקמת מבנה בקרה ושליטה, העתקת תשתיות וטיפול בהטיית נחל יקנעם ובנחל המוחרקה.

הפרויקט משלב תכנון הנדסי קפדני, בסטנדרטים הגבוהים ביותר, טכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות הבטיחות וניהול התנועה, בהתאם לנורמות הקיימות ברחבי העולם וניהול קפדני של לוחות זמנים. כל אלה איפשרו הקמת כביש מתקדם אשר יספק חווית נסיעה מהנה ובטיחותית למשתמשי הדרך.

לאורך כל תקופת בניית המקטעים החדשים, נשמרו נתיבי התנועה הקיימים פעילים, על מנת לאפשר זרימה שוטפת ומינימום של הפרעות לתנועה העוברת במסדרון יקנעם בואך נמל חיפה ומחלף סומך לצפון.

 

שמירה על ערכי הסביבה

לצד האתגרים התחבורתיים וההנדסיים, אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר בפרויקט היה השמירה על ערכי הטבע הפזורים לאורך הפרויקט ובכלל זה שימור פשט ההצפה של נחל הקישון, שיקום פארק הקישון, שמורת האלונים, הגשר ההיסטורי של רכבת העמק, המחשופים לאורך כביש 70, רכס הכרמל ועוד. הפרויקט בוצע בליווי צוות בקרה אשר אמון על נושא הגנת הסביבה והשמירה על ערכי הטבע. כל החומרים אשר ניכרו בפרויקט עצמו נשמרו לצורך שימוש חוזר בפרויקט עצמו, כך מתוך כמות של כ 5 מליון קוב שנדרשו לביצוע עבודות הפרויקט והשיקום, בכ - 4 מליון קוב נעשה שימוש חוזר בתהליך העבודה.

ראיון עם מנכ"ל החברה באתר גלובס

  

תמונה שווה 1000 מילים:

כביש 6 מקטע 3 חדש

מנהרת אבטין (לצפיה בסירטון לחץ על התמונה מעלה).

  

מעבר במחלף משולב - מקטעים צפוניים - לצפייה בסרטון לחצו כאן.

 

גלריה של תמונות מן הפרוייקטים

 
 
 
 
 
transisrael - חברת כביש חוצה ישראל
 
 
2014 © כל הזכויות שמורות לחברת כביש חוצה ישראל בע"מ
 
CYBERSERVE