צילום: תמר מצפי

פיתוח כביש 6 – עין תות-יקנעם

השלמת רצף כביש 6 – עין תות -יקנעם באורך כ- 5 ק"מ. הרחבת הכביש הקיים ל-4 נתיבים לכל כיוון, שדרוג חניון קק"ל ביער אליקים כך שיכלול גם חניון מנוחה למשאיות וכלי רכב פרטיים - ראשון בסוגו בישראל (ירידה ישירה מכביש מהיר לטובת חניון מנוחה ייעודי  למשאיות) החניון ישמש אף בסיס יציאה לטיולים בשמורת יער אליקים ויחיל מתקני משחקים חדשים). שדרוג דרך הגישה לאזור התעשייה, לכביש דו נתיבי.

הקטע הנדון מצוי בין שני קטעי כביש המנוהלים ע"י זכיינים.

מצב ביצוע

עד כה בוצעו עבודות במרכז הכביש (שבירת המעקה המרכזי לצורך הסטת תנועה) ובצידי הכביש (תעלות ניקוז מבטון ועבודות עפר בתוואי נתיבי הנסיעה העתידיים). בחלק מהכביש בוצעו עבודות של קרצוף וריבוד לחיזוק המיסעה הקיימת. כמו כן באזור חניון קק"ל, בין אליקים ליקנעם מבוצעים קירות מסמרים גבוהים במיוחד (20 -30 מ') לאורך של כ 600 מ'.
לאחרונה הוחל בבניית הקיר האקוסטי צמוד למושב אליקים.  העבודות העיקריות אשר עתידות להתבצע בחודשים הקרובים: בניית הקיר האקוסטי, המשך בניית הקירות ,סיום חציבת הברמות וסלילת הנתיבים החדשים.

ברבעון הראשון של 2021 מתוכננת הסטה של התנועה לנתיבי הנסיעה החדשים. 

אתגרים מיוחדים 

  • קירות מסמרים גבוהים בסלע חווארי הדורשים עבודה בשלבים מלמעלה כלפי מטה. במעט פרויקטים בארץ ניתן למצוא קירות מסמרים בגבהים כאלה. קירות אלה שומרים על פני השטח וממזערים את הפגיעה הנופית.
  • לאורך כל זמן הביצוע הכביש נשאר פעיל - אתגר לוגיסטי ביצועי. בתחילת העבודה הוסף נתיב נסיעה לכיוון צפון מעין תות לאליקים ולכיוון דרום מיקנעם לאלייקים. בהתאם לכך התנועה בכביש שופרה למרות העבודות על כביש פעיל.


עם סיום הפרויקט תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ- 194 ק"מ מבאר שבע ועד למחלף סומך - ללא רמזורים!

משך הפרויקט

כ- 3 שנים במהלכן נשאר הכביש פעיל

אומדן תקציבי:

כ- 440 מיליון ש"ח

  

 

תצלום אויר: אירומאפ

קבלן מבצע

עינב החץ (1965) בע"מ

טל׳ 09-766-4249